تاثیر موسیقی بر افزایش حافظه
رهاب

امروزه شاهد این هستیم که موسیقی در امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال موسیقی در زمینه پزشکی، هم در شاخه های روانی و هم در شاخه های جسمانی، به عنوان نوعی درمان به کار گرفته می شود. موسیقی می تواند باعث کاهش فشار خون، درمان بیماری های روحی، درمان افسردگی به ویژه افسردگی پس از زایمان، کاهش اضطراب و استرس، درمان بی خوابی، رشد بهتر نوزادان نارس و... شود. به غیر از این موارد، تاثیر موسیقی بر افزایش حافظه نیز بسیار جالب و قابل توجه است.

امروزه ثابت شده کسانی که در اوقات روزانه زندگی خود به نوعی با موسیقی در ارتباط هستند، حافظه مغزی بیشتری دارند. تحقیقات نشان می دهد که این افراد می توانند خاطرات، کلمات و جملات بیشتری را بخاطر بسپارند.

نواختن ساز، خواندن آواز یا سرود و حتی گوش دادن به موسیقی باعث تقویت حافظه می شود. چنانچه تحقیقات ثابت کرده اند کسانی که قسمتی از ساعات روزانه زندگی خود را با موسیقی سپری کرده اند، در درک و انتقال بهتر مفاهیم عملکرد بهتری دارند. همچنین اینگونه افراد در روابط اجتماعی هم عملکرد بسیار خوبی دارند و می دانیم که این موضوعات یکی از ارکان مهم موفقیت در زندگی است.

البته هرچه سابقه این فعالیت های موسیقی در اوقات روزانه زندگی افراد طولانی تر باشد، باعث تاثیر بیشتری بر افزایش حافظه می شود.

اما منظور از موسیقی در آنچه نوشته شده، موسیقی های سالم هستند. چراکه برخی موسیقی ها تاثیری عکس دارد و حتی باعث بوجود آمدن بیماری های متعدد در فرد می شوند. تحقیقات مختلفی در این زمینه انجام شده است. در یکی از این نمونه ها، دانشمندان بر دو گروه انسان بالغ تحقیق کردند. گروه اول کسانی بودند که از کودکی به موسیقی های کلاسیک گوش دادند. گروه دوم نیز شامل کسانی بودند که از کودکی تماما به موسیقی های راک و متال گوش دادند. نتیجه این تحقیق نشان داد افرادی که مانند گروه اول به موسیقی های کلاسیک گوش می دهند، حافظه بسیار قوی تری نسبت به افرادی که به موسیقی های راک و متال گوش می دهند دارا هستند. علاوه بر این عده زیادی از افراد گروه دوم پرخاشگر و دارای بیماری های مختلف عصبی و روحی مانند افسردگی هستند. اما در میان افراد گروه اول صبوری، لطافت روح، افکار مثبت، شادابی و آرامش بسیار دیده می شود.

منبع: lalasisi


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 2:0
سهند

درباره وبلاگ


آشنایی بیشتربااساتیدبرجسته سنتورنوازوشیوه ی اجرای آنها وکوک سازسنتوردردستگاههای مختلف بارهاب همراه باشید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسیقی سنتی و آدرس rahab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 86
بازدید کل : 121912
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1